Skip to the content

Roskilde Festival digitaliserer adgangskontrol

Foto: Krists Luhaers.

Danmarks største festival tager nu første skridt mod en digitaliseret adgangskontrol og har valgt Venue Manager som samarbejdspartner til at løfte opgaven.

Roskilde Festival 2019 bliver startskuddet på en digital opgradering, som starter i det små – men på sigt kan bredes ud til hele festivalen.

I første omgang har festivalen besluttet af digitalisere adgangskontrollen i alle områder forbeholdt frivillige, artister, samarbejdspartnere mm., hvilket konkret betyder, at ca. 40.000 armbånd i år vil blive verificeret digitalt via adgangsmøller, håndskannere og opsatte portaler.

Tidligere har man udelukkende haft et visuelt tjek på armbåndet, men tiden er kommet til at opgradere adgangskontrollen, hvilket har store fordele, fortæller Steen Bechmann Henningsen, IT Manager hos Roskilde Festival:

”Først og fremmest er det jo en sikkerhedsmæssig opgradering, og vi vil fremover have endnu bedre styr på, hvem der har adgang til hvad under festivalen. Vi arbejder med en lang række såkaldte zoner under afviklingen af vores festival, og det er af stor betydning, at vi præcist kan styre, hvem der har adgang til – og bevæger sig rundt i – de forskellige zoner. Og ikke mindst giver den elektroniske adgangskontrol os et godt redskab til at måle den hastighed, vi kan få folk igennem en kontrol, så vi kan få endnu bedre data i vores bestræbelser på at lave velfungerende adgangskontrol uden kødannelse og andre ulemper for vores mange deltagere.

Dertil giver den avancerede adgangskontrol mulighed for f.eks. at tildele forskellige ”rettigheder” dynamisk, hvorved vi til eksempel kan lade en kunstner have adgang til det relevante backstage-område på selve dagen for vedkommendes optræden, mens kunstnerens adgang vil være mere begrænset i festivalens øvrige dage.”

 

Venue Manager har i en årrække samarbejdet med bl.a. Smukfest og Skive Festival og er selvfølgelig begejstrede for at kunne byde Roskilde Festival velkommen:

 

”Vi er enormt stolte af, at Roskilde Festival har valgt os som samarbejdspartner i den spændende proces, man har sat i gang. Vi byder ind med en masse erfaring på området og har en god forståelse for, hvad det er, festivalen ønsker at opnå i hele det her projekt. Så vi føler os bestemt godt klædt på til opgaven og kan med årets festival forhåbentligt lægge et solidt fundament for et godt og langvarigt samarbejde”, siger Peter Richardt, Business Director hos Venue Manager.

 

Roskilde Festival afvikles i perioden 29/6-6/7, og hos Venue Manager er man i fuld gang med forberedelserne til årets leverance, som bl.a. består af adgangsmøller og håndskannere (i partnerskab med Godik) samt adgangsportaler – og selvfølgelig den avancerede software, der skal få det hele til at snakke sammen.

Vil du vide mere?

Send os en mail eller giv os et kald og lad os få en uforpligtende samtale om mulighederne for at forbedre din forretning

Du kan også anmode om en demonstration af løsningen.