Skip to the content

Fårup sommerland satser digitalt

Fårup Sommerland har taget kunderejsen til nye højder med en digital løsning, der skal forbedre den samlede kundeoplevelse og øge de kommercielle muligheder for forlystelsesparken. Venue Manager har sammen med søsterselskabet Combine indgået et spændende samarbejde med Fårup Sommerland, der har et ønske om at tranformere den digitale kunderejse hele vejen igennem parken. Samarbejdet har allerede nu resulteret i spændende løsninger, heriblandt en webshop og en ny app, der skal forbedre den samlede oplevelse.

“Det er ingen hemmelighed, at et digitalt fokus er en nødvendighed, hvis man vil drive virksomhed i dag – og i fremtiden ikke mindst. Derfor har Fårup Sommerland gennem de seneste år gennemgået en omfattende digital omstilling, som vi forsøger at tænke ind i alle aspekter af forretningen. Det er en omfattende og ressourcekrævende proces, men vi ser det som en solid investering i at skabe en bedre oplevelse for vores gæster”

Rasmus Mortensen, Marketing Manager, Fårup Sommerland

Igennem Fårup Sommerlands nye webshop, er det muligt at købe sæsonkort, en række forskellige billetter og gavekort. Igennem en interaktiv kalender, er det muligt at se åbningsdage og tider, samtidig med køb af de ønsket billettyper. Det er desuden muligt for gæsterne at opgradere deres entrebilletter til en næstedagsbillet eller et sæsonkort til en reduceret pris.

Nyeste skud på stammen er en app, der indeholder en række funktioner, der dels skal forbedre oplevelsen for gæsterne og dels øge de kommercielle muligheder for Fårup. Som noget nyt får gæsterne mulighed for køb og opbevaring af digitale billetter og sæsonkort. Et automatisk flow sikrer, at de besøgende modtager push-beskeder med gode tilbud om f.eks. tilkøb af ekstra dage eller opgradering af dagsbillet til sæsonkort, hvilket alt sammen kan håndteres fra appen. Gæsterne har samtidig mulighed for at bruge appen til at planlægge deres vej igennem sommerlandet, ved hjælp af kort over parken, information om de forskellige forlystelser men også aktuelle kø tider ved forlystelserne. Ydermere giver appen mulighed for at få det digitale sæsonkort vist på flere profiler, hvilket gør det nemt for bedsteforældre at tage alle børnebørnene med i sommerlandet uden at skulle bekymre sig om de fysiske sæsonkort.

Flere nye funktioner er allerede undervejs. Succeskriteriet er en løsning, der understøtter information, onlineservice, salg, booking og øvrig kommunikation og giver gæsterne en ensartet oplevelse før, under og efter et besøg "helt ude i skoven".

”Det er lykkedes at skabe en sammenhængende kundeoplevelse hen over billet-og sæsonkortsalg, hotelbooking og hjemmesidens øvrige indhold. Løsningen samler og præsenterer forskellige bagvedliggende systemers data i et brugervenligt udtryk. Vi er stolte og glade for resultatet. Og med app’en er der skabt nye forretningsmodeller og nye services til brugerne” 

– Jakob Norgaard Mortensen, CEO, Venue Manager A/S

Fårup Sommerland råder i alt over mere end 90 ha, hvoraf selve parken med forlystelser, gangarealer, spisesteder og parkeringspladser fylder godt halvdelen. Det svarer til intet mindre end 55 fodboldbaner! Det resterende areal sikrer god afstand til naboer og sørger for en helt autentisk skovtursstemning midt i mellem de høje, flotte træer.

Det største besøgstal på én dag var onsdag d. 20. juli 2011, hvor 17.287 gæster besøgte Fårup Sommerland. Det største samlede besøg på en helt sæson opnåede vi i 2013 hvor i alt 656.904 gæster besøgte Fårup Sommerland.

I 2007 gik Fårup Sommerland fra at være en 4-stjernet til at være en 5-stjernet attraktion i Danske Turist Attraktioners klassifikation af danske attraktioner. Det var det maksimale antal stjerner, der kunne opnås. Danske Turistattraktioner blev opløs 31. januar 2011.

LICENSE NOT FOUND OR INVALID

Send os en mail eller giv os et kald og lad os få en uforpligtende samtale om mulighederne for at forbedre din forretning